Welcome to Ruang Sempit Studio

Welcome to Ruang Sempit Studio

Monday, December 13, 2010

CRMSF Part 3(final & promotion)

 Assalamualaikum...sori,aku baru update.Hehe...aku bz sngt (nak buat persiapan utk pameran comic show) dlm bulan november lepas smpai tak sempat sentuh blog nih.So..  utk kali ni tk bnyk benda aku nk kongsi,takde benda nak aku bebel sbb dah sampai final.Ape2 hal pun korg tngok gambar2 di bawah....ENJOY.

Page 1


Page 2


Page 3
Page 4
Page 5
Page 6

     Ok...haaa,ape yg berlaku pastu?....kne la beli komik ni kat Comic Fiesta nti.Hehe...sori,ape yg aku tunjuk kat atas cuma preview 6 page pertama je.Smua ada 14 page(tak termasuk komik oleh 4 artist lain).So,blom isi dialog(bli komik ni baru leh tngok yg lengkap).

     Err...tu je aku nk ckp sbnrnye.Takde idea nk bebel ape.Utk pengetahuan korg,ni 1st time aku buat komik  guna skrin tone.Tak reti sngt nak gune...kalo ikut kan hati aku taknak pun sbb nti hasilnya jadi cam terlalu ke"manga"an.Tapi dah kehendak ramai suruh aku bubuh skrin tone(kononnya nk nmpak lebih cantik) so ape yg aku buat just gune seminimum yg boleh gune skrin tone nih(hasilnye mmg dah cam manga).Ape2 komen pasal skrin tone ni aku terima seadanya (kutuk la puas2) sbb aku budak baru belajar.Hehe...

     Oh ya,aku ambik kesempatan ni nak promote skit booth2 aku mase Comic Fiesta 2010 kat Time Square ni nti.Dtg la beramai2.....nescaya anda akan dilayan dengan baik nyaaa.Hahaha...pd sapa2 yg aku knal tu nti aku bg diskaun 0%.Percayalah....

Booth Project F.E.A.R. dari kiri Dasimah,Izhan,Pakngahalipz(aku),Liana & Ili Husna.

     Gambar di atas aku lukis utk promosi je(sbnrnye sekadar suka2 & dilukis kat ofis sambil curi tulang goyang telur).Tema tahun ni kitorg buat "Cafe"....so kami rmi2 pakai baju & jual barang2 cam pelayan kat cafe.Err...hmm...pakai apron lg kalo tak silap.Kami jual Artbook(termasuk komik seperti yg disebut dlm perkara di atas),note book,button & ape lagi ek?Lupe lak aku...ade la dlm 2 3 benda lg(harga blom ditentukan lg).Satu lg nti ade live sketch/drawing mase penjualan brg2 berlangsung...setahu aku setiap drwing tu nti free je(mungkin).

Booth Fad Illustration Republic dari kiri:PakngahAlipz(aku),Synmax,Zeen,NJay & Bonggo.
     Yg ni lak booth aku yg lain....Emm...korg baca sendri la ape yg kitorg jual kat booth ni.Cam aku,aku just jual 3 poster(a3) ngan harga Rm9 tiap satu.Pastu ade kompilasi smua artist pasal tutorial salah satu illustration kitorg(setiap org) dlm satu cd.Harga lom tau lg.....So,cam gambar kat atas kata "See you at Comic Fiesta 2010".Hehe...ape2 hal pasal booth Fad ni akan aku update pas Comic Fiesta ni berlangsung ye...

     Dah,tu je aku nak khabarkan.Sekian.....Wasalam.

No comments:

Post a Comment