Welcome to Ruang Sempit Studio

Welcome to Ruang Sempit Studio

Thursday, July 4, 2013

Lama tak UPDATE utk 2013..Celoteh syok sendri.

  
Spender Boy 2: The Urban Guard coming soon 2013

   Assalamualaikum,...wow! Aku rasa blog ni mcm berhabuk+kaler dia da pudar2 skit. Damn! Punya la lama aku tak update. Adui...busy memanjang je aku selama beberapa bulan ni. ngan keja ofis nya..ngan keja freelance & commission yg bertimbun2 dtg tiap minggu, komik nye lgi(haa..ni aku nk kaba skit,tahun 2013 ni bnyk dpt job buat komik),ngan persiapan tunang+kawin nye lgi,ngan upcoming painting nyaa lg...adui,kumpul duit nk kawin nye pasal....Ada la beberapa rakan tanya aku kat laman fb...

"Bro,mana pegi? lama tak nampak artwork baru ko dlm fb...dah tak aktif ke?"tanya beliau dengan sedikit nada sindiran.

  Jawapan aku simple je... "Bz la bro...mmg aku tak aktif dah...tp tak aktif ber FB." Hari2 aku buat artworks,tp adakalanya aku berehat & aku penuhkan masa rehat aku tu ngan berdating + tngok wayang + main game + tdo lebih masa. So,mmg aku nafikan statement2 yg menyatakan aku dah tak aktif berkarya.Cuma aku taknk tunjuk je...aku dah berazam tknk terlalu bersikap SHOW OFF sngt.

 Menyebut pasal update+upload gamba artworks kat FB+DA+blog, bukan smua aku leh upload.Maklum la,kebnyakan artworks aku buat utk client.Perlukan kebenaran diorg utk aku upload.Bukannya aku leh upload sesuka hati..ada copyright kot.(aku tau pasal benda2 cam ni rmi lg org tak paham...mmg susah nk eksplen).

   Kalo ada artworks sndri pun...takkan smua benda aku lukis smua nya nk di upload kat intenet? Mcm la aku hebat sngt...kalo aku rasa nk upload,aku upload...hehe

   So,alang2 aku update dlm blog ni,aku update la sikit apa yg ada ye.hehe....Skrg ni Spender Boy 2 tngah dlm progress...agak slow skit sbb kali ni mmg aku buat detail (dari segi penceritaan & ada la skit research yg mngada2).Dlm masa sama,Insyaallah stok baru komik Spender Boy yg sblum2 ni akan kuar selepas Aidilfitri nti & kali ni aku kuarkan special edition punya versi...sesuai bg org yg belom pernah beli & boleh jdkan koleksi.Komik yg dimaksudkan adalah komik Spender Boy: Origin complete version (gabungan vol.1 & 2 & ada ekstra page+chapter+beberapa artworks dari artist2 lain).Harga lom ditetapkan lg.hehe...pastu Insyaallah pd bulan 12 nti aku akan kuarkan Spender Boy: Long Journey special edition (ada tambahan komik+page+artworks & ada short story pasal sequel).
 
   Utk Team Project F.E.A.R., mcm biasa kami akan kuarkan artbooks yg bertemakan Visual Diary & kali ni kami tambah sorg lg org baru,mmg fresh & muda.Hehe...welcome to da club JOAN. :) Yg paling best,Insyaallah tiap sorg dari kami nti akan kuarkan komik sendri.YEAY!

   Sblum aku akhiri celoteh syok sendri ni,aku nk ucapkan berbanyak2 trima kasih pd yg setia follow perkembangan kerja aku serta team project F.E.A.R,pd siapa yg suka beli komik2 aku...trima kasih bnyk2.korg mmg best sbb sampai sold out komik aku korg kerjakan.Tak bagi can langsung pun pd sapa yg tak sempat beli,Apa2 pun...tunggu la aku update lg nti...Insyallah. :)

Sekian,Wassalam...

No comments:

Post a Comment